top of page

Het enige doel dat God heeft gegeven aan iedereen die ‘de menselijke conditie’ ervaart, is om je de Waarheid over jezelf te herinneren. Dat is jouw doel: je herinneren dat je een Kind van God bent! We moedigen iedereen aan om samen met ons dit herinneren tot het middelpunt van je leven te maken.


Er zijn veel dingen die je kunt doen om je te helpen je op dit Herinneren te concentreren. Een krachtige oefening is het verkondigen van de Waarheid over Jezelf, door gebruik te maken van de Verklaring van Volmaaktheid uit Een cursus in wonderen:


Ik ben Gods Zoon, compleet, genezen en heel, stralend in de weerspiegeling van Zijn Liefde. In mij is Zijn schepping geheiligd en van eeuwig leven verzekerd. In mij is de liefde vervolmaakt, angst onmogelijk en vreugde gegrondvest zonder tegendeel. Ik ben de heilige woning van God Zelf. Ik ben de Hemel waar Zijn Liefde huist. Ik ben Zijn heilige Zondeloosheid zelf, want in mijn zuiverheid woont de Zijne.”

(ECIW W-pII.14.1)


Wanneer je deze verklaring doet, kunnen er allerlei egogedachten opkomen in de vorm van twijfels, opmerkingen of weerstand. We moedigen je aan om deze gedachten te vergeven en ze naar het Licht te brengen, zodat je de Waarheid van deze woorden kunt ervaren door alle leugens los te laten.



Deze ervaring kan en hoort iets vreugdevols te zijn! Het hoeft niet heel serieus, ingetogen of geritualiseerd te zijn. Een voorbeeld van hoe je dit op een heel luchtige manier kunt doen, is er een liedje van maken, een rapversie van de Verklaring van Volmaaktheid, zoals een van Rananda’s studenten heeft gedaan (Engelstalig):



Misschien wil je dit ook weleens proberen, of wil je het op een andere manier doen? Wat je ook doet, onthoud dat je een Kind van God bent, en dat je alle hulp hebt die je nodig hebt om je dit te herinneren. Halleluja!


Namens Magnum Opus Ministries NL,

Thijs Hottenhuis

Onlangs keken we op de Goudsberg naar een aflevering van „Highway to Heaven”. Deze oude tv-serie, over een engel die op aarde hulp biedt, is zowel grappig als inspirerend. We kijken er regelmatig naar.


De aflevering die avond ging over een vader en zoon die een moeilijke relatie hadden, en hoe een gezondheidsprobleem van de vader, met de hulp van Jonathan, de engel, hen weer bij elkaar bracht.


Ik was geraakt door wat ik zag. De relatie met mijn eigen vader, die jaren geleden is overleden, kende ook zo zijn uitdagingen. Aan het einde van de aflevering kwam er spontaan een gebed bij me op:


Andre Hottenhuis, God zegene je, ik zegen je.”


Ik dacht hier niet over na. Het was alsof het gewoon uit mijn hart opwelde, als iets natuurlijks, omdat ik van mijn vader houd. Direct nadat dit gebeurde, hoorde ik in mijn denkgeest, luid en duidelijk, drie woorden:


Dit is ontvangen.”


Andre Hottenhuis
Andre Hottenhuis

Dit overviel me eerst even. Ik had dat niet verwacht. Maar het was niet de eerste keer dat zoiets gebeurde. Ik herkende de frequentie en wist dat deze boodschap van onze Verlosser, Jezus, kwam. Hij wilde dat ik dit wist. Wat een geschenk!


Zo mooi! Mijn vader ontving mijn zegen. En dit is mogelijk omdat we Eén zijn. We zijn met elkaar verbonden, wij allemaal, degenen die nog op aarde rondlopen en degenen die zijn heengegaan. Niets kan daar iets aan veranderen.


Wat een hartverwarmende ervaring. Ik vind het moeilijk onder woorden te brengen wat het voor mij betekende om deze zegen te hebben ontvangen. En het enige wat ik hiervoor hoefde te doen, was een klein beetje geloof hebben, niet eens zo groot als een mosterdzaadje. Echt verbazingwekkend.


Ik ben niet speciaal. Alles wat voor mij beschikbaar is, is ook voor jou beschikbaar. Ik heb geen idee wat het voor jou betekent om dit te lezen, maar ik moedig je aan om erop te vertrouwen dat Jezus letterlijk altijd bij je is om je te helpen ontwaken. Jou, persoonlijk!


Sta hier alsjeblieft voor open. Heb dat geloof dat Jezus bij je is en dat we allemaal Eén zijn. Ik vertrouw erop dat je ervaringen je dan zullen bewijzen dat dit geloof volledig gerechtvaardigd is. Dankjewel, Jezus! Halleluja!


Namens Magnum Opus Ministries NL,

Thijs Hottenhuis

Op 15 maart hadden we een prachtige bijeenkomst op zondagmiddag met inspirerende mensen die allemaal graag vanuit het hart leven. Ieder op zijn of haar eigen manier ontdekt en verwoordt wat het voor hen betekent om vanuit het hart te leven in plaats van vanuit het hoofd.


We spraken over wat we in de weg zetten om vanuit het hart te leven, en verkenden onze manieren van zijn. Hoe het verleden onze gedachten heeft bepaald over hoe we het hart zien en begrijpen, en hoe het ons alleen heeft gelaten met onszelf, afgescheiden van anderen.


Ze vertrokken allemaal blij, geïnspireerd om los te laten en zich over te geven aan een nieuwe manier van leven. Om meer in het huidige moment te leven, waar we gaan inzien dat de aanwezigheid van het hart, noem het Liefde, er altijd voor ons is, wat er ook lijkt te gebeuren.




We hebben ontdekt dat het hart de plek is van waaruit we verbinding maken met anderen en met het Universele Hart, waarvan we allemaal deel uitmaken. De Liefde die altijd aanwezig is en ons omarmt.


Er komt een vervolgprogramma op ‘Leven vanuit het Hart’, dus houd onze website regelmatig in de gaten.


Namens Magnum Opus Ministries NL,

Daya Mata

bottom of page